• +40755279393
  • contact@cpnt.ro

Tabăra de iarnă CPNT 2018

Traditia in CPNT este ca in fiecare an sa se organizeze o tabara de iarna in care sa se invete ce este schiul de tura si ce trebuie sa stim despre zapada si despre munte in general iarna pentru a fi in siguranta.Anul acesta muntii alesi pentru tabara au fost muntii Rodnei.Niste munti foarte spectaculosi cu altitudinea maxima de 2303 m (Pietrosul Rodnei),fiind cei mai inalti din Carpatii Orientali. Bianca Păunescu s-a ocupat de organizarea taberei pentru ca totul sa iasa cat mai bine si sa fie o experienta cat mai reusita.Perioada stabilita a fost 10-18 martie, timp suficient sa cunoastem o parte din acesti munti.

Ziua 1 (10 Martie):Dupa multe ore de organizare a sosit ziua plecarii.Astfel ne-am repartizat pe mai multe masini fiecare in functie de timpul pe care aveam sa il petrecem in tabara.O parte din noi am avut intalnire dupa-amiaza in parcare la Kaufland unde ne astepta duba lui Silviu gata sa fie incarcata cu echipamente de schi,mancare, si bagaje. Prima provocare a zilei a fost sa punem ouale in portbagaj in asa fel incat sa nu le facem omleta pana ajungem in localitatea șanț. Odata incarcata duba mai erau doar cativa participanti de cules si eram gata sa plecam la drum.Pe drum activitatile principale erau dormitul,ascultatul muzicii si…bautul berii iar Silviu mai povestea cate o intamplare din taberele de iarna anterioare. Seara dupa mai multe opriri necesare am ajuns in comuna șanț,acolo am vorbit cu un localnic sa ne ajute sa transportam tot echipamentul si bagajele(inclusiv ouale) pana sus in complexul de schi Alpina Blazna(1100),acesta a venit cu un tractor cu o remorca in care am pus toate lucrurile,inclusiv pe noi.Acestea fiind spuse am lasat in urma șanț-ul’ si am inceput sa urcam spre muntii Rodnei.Fiecare si-a gasit un loc ori pe marginea remorcii ori pe plugul tractorului.La curbele mai stranse bagajele veneau peste cei care stateau in interiorul curbei si putea fi o adevarata provocare sa nu cazi in zapada.Pana la urma am ajuns in jurul orei 12 noaptea la Alpina Blazna.Dat fiind faptul ca locul unde urma sa stam in urmatoarea saptamana Cabana Diana(1250) era accesibil doar pe schiuri sau pe jos ,am descarcat toate lucrurile la Alpina Blazna si am plecat spre cabana doar cu ce ne trebuia pentru prima noapte de dormit.Ajunsi la cabana am fost intampinat de un cabanier foarte de treaba care ne-a aratat camerele si restul cabanei dar si de un caine ciobanesc german pe nume Nero. Cabana avea mai multe dormitoare cu paturi supraetajate,mai multe bai si o bucatarie dar atractiile principale ale cabanei erau masa de biliard si sauna de afara.Astfel pentru urmatorele 8 zile cabana Diana devenea tabara de baza de unde aveam sa plecam in viitoarele ture.

Ziua 2(11 Martie):A doua zi a fost dedicata familiarizarii cu locul,cu echipamentul de schi de tura si bineinteles transportarii mancarii de la Alpina Blazna la cabana .Cum pentru multi mersul pe schiuri de tura era ceva nou,caratul rucsacilor cu mancare s-a dovedit a fi un mod bun de initiere.Din fericire majoritatea oualelor au ramas intregi cu exceptia unora mai ghinioniste care nu au facut fata calatoriei.Seara ne-am impartit pe echipe de cate trei persoane fiecare echipa urmand sa fie intr-una dintre zile de serviciu adica sa se trezeasca dimineata mai devreme sa pregateasca micul dejun,sandwich-uri pentru tura si cina.Mai pe seara Silviu a tinut un curs de avalansa in care ne-a vorbit despre ce sunt avalansele,cum se formeaza,cate tipuri exista si cum folosim DVA-ul,sonda de avalansa si cum salavam pe cineva dintr-o avalansa.Ziua s-a sfarsit in sauna unde aburii si berea erau din belsug.

Ziua 3(12 Martie):In ziua a treia urma sa facem prima iesire mai serioasa pe schiuri dedicate cunoasterii mai bine a muntelui sau a echipamentului,astfel ne-am impartit in doua echipe:cei mai avansati aveau sa mearga intr-o tura mai lunga (lider de tura Silviu) iar incepatorii aveau sa meraga intr-o tura mai scurta pana la primul varf unde se afla o cruce de lemn (lider Levi).In timp ce urcam Levi ne-a povestit un pic despre schiuri de tura in general si ne-a aratat o tehnica de repozitionare a schiurilor numita ”kick turn”.Odata ajunsi sus am scos pieile de foca si am luat-o la vale.Zapada adanca ne-a dat cateva batai de cap pana am reusit sa ne obisnuim cu ea.Sub varf era un foisor in care ne-am adapostit cateva minute pentru a mai povesti si pentru a manca un sandwich. Sauna a fost ca de obicei pe primul loc in randul activitatilor de relaxare.

Ziua 4 (13 Martie):In ziua a patra ne-am impartit din nou,de data asta in trei echipe urmand sa avem trei variante de ture:tura scurta,tura medie si tura lunga.Tura scurta isi propunea sa ramana pe langa cabana,tura medie sa urmeze pe cat posibil tura lunga pana unde siguranta permitea iar tura lunga si-a propus sa ajunga cel putin pana pe varful Rosu (2113).Plecati la drum am trecut mai intai pe la crucea de lemn,urmand apoi o mica culme pana intr-o padure.Odata trecuti de padure am urmat o culme pana spre un varf intermediar inainte de varful Rosu.Cei din tura lunga au ajuns pe varful Rosu urmand apoi sa coboare pana in zona de padure pentru a urca din nou.Cei din tura medie au ajuns pana sub varful Rosu deoarece era ceata pe varf, iar vizibiliatea era redusa ,doar Adrian a reusit sa ajunga pe varf dintre cei din tura intermediara.Apoi ne-am intors pe unde am venit pana la marginea padurii unde s-a intamplat un eveniment nefericit.Daria a intrat intr-o zona cu zapada adanca,punandu-si genunchiul intr-o pozitie nu prea buna urmand sa vina restul drumului pe jos ajutata de Gabriel care si el a fost nevoit sa se intoarca pe jos din motive tehnice la schiuri.Ajunsi inapoi pe partie am descoperit un mic lac numai bun de exersat sariturile pe schiuri.In scurt timp toata distractia s-a mutat pe malul lacului unde Levi si Silviu ne faceau cateva demonstratii de schi nautic si sarituri spectaculoase.Bineinteles ca au fost si niste incercari esuate din partea lui Serban, Ghighimoc si Robert in urma carora s-a lasat cu julituri serioase  sau balaceala in apa rece de munte. Ziua s-a sfarsit ca de obicei in sauna.

Ziua 5(14 Martie):Ziua a cincea ne-a intampinat cu ceata si ploaie.Principalele activitati indoor erau jocurile de societate,sahul,tablele,biliardul si cantatul la chitara.Din bucatarie adesea se auzeau

propozitii de genul:îIti dau o oaie pe un fan.Cu ocazia asta s-a inventat si un joc nou de
biliard(pe scurt jocul se joaca cu doua echipe de cate doua persoane,coechipierii stand pe diagonala.Fiecare jucator are un sfert din suprafata mesei de joc si trebuie sa bage bilele echipei lui in oricare gaura doar daca se afla pe suprafata lui de joc,castiga echipa care isi baga prima toate bilele in gaura) care se pare ca a devenit foarte popular in randul activitatilor de vreme nepotrivita.Totusi nu toti au stat inauntru,cativa baieti au coborat pana aproape de Șanț ca sa mute masinile mai sus,iar Alex si Robert faceau ture de la Alpina Blazna la cruce.Si de data aceasta sauna a fost plina.

Ziua 6(15 Martie):Ziua a sasea a fost una dintre cele mai pline zile ale taberei.Silviu,Alex si Serban au plecat intr-o tura mai lunga spre varful Ineut iar Levi,Robert,Adrian si Bogdan s-au dus sa sara cu schiurile pe langa lac.Sariturile au iesit destul de bine fara cazaturi prea serioase in afara de o saritura a lui Bogdan care nu prea a iesit bine si s-a lasat cu o cazatura pe spate.Misha pregatea un concurs de orientare ca pregatire pentru Rogainingul din vara.Scopul concursului era sa aduni cat mai multe puncte si sa ajungi la finish in timpul limita,daca intarziai la finish ti se scadeau din puncte.Concursul se desfasoara in echipe de cate doua persoane maxim trei,iar ca dovada ca echipa a trecut prin checkpoint-uri ,coechipierul trebuia sa ii faca colegului poza cu hartia cu puncte in mana.Startul s-a dat dupa-amiaza iar fiecare echipa avea cate o harta cu checkpoint-urile pe telefon,fiecare echipa avea propria strategie.Toate echipele au ajuns la finish cu bine iar Alex si Serban au luat locul 1 si au castigat o sticla cu tuica.Spre seara Misha si Robert au coborat pe schiuri la Alpina Blazna pentru a ii intampina si ajuta cu bagajele pe Manu,Nico si Zsolt.La sfarsitul zilei Cornel ne-a vorbit un pic despre photoshop si ne-a facut si cateva demonstratii haioase.

Ziua 7(16 Martie):Ziua a saptea a fost ziua cu cea mai buna vreme ocazie numai buna sa facem tura faina pana pe varful Rosu.Am plecat in formatia Silviu, Bianca,Serban, Robert, Manu, Nico, Zsolt si Gabriel cu scopul sa ajungem pana la varful Rosu.Am mers pe drumul obisnuit pana la varf de unde am putut vedea alte creste si varfuri din muntii Rodnei si in departare muntii Suhard,Calimani si Rarau-Giumalau. Am coborat pana in padure de unde am urcat din nou inapoi in creasta, urmand apoi sa coboram pe alta ruta pe un versant prin padure.

Ziua 8(17 Martie):Penultima zi a fost dedicata odihnei, jocurilor si strangerii bagajelor.Totusi Silviu,Serban si Robert au plecat in tura pana pe varful intermediar de sub varful Rosu de unde au coborat pe partie prin padure.Intre timp Misha a tinut un curs de facut bratari cu fetele in cabana,iar seara a fost petrecera de sfarsit de tabara cu voie buna,cantece de munte si nu numai, cantat la chitara si dansat.
Ziua 9(18 Martie):In ultima zi am transportat toate bagajele si mancarea pe schiuri in jos.Inainte de plecare am mai facut o tura pana la varful cu crucea de lemn,iar mai apoi inca o tura de data asta involuntara pentru a recupera schiul pierdut a lui Zsolt.Cu ocazia asta am exersat un pic si tehnica cautarii in zapada,pana la urma Levi a gasit schiul la vreo 20 de metri mai jos de locul unde cautam.Astfel am plecat in jos pe schiuri si ne-am luat ramas bun de la cabana si de la cabanierul ce ne-au gazduit pe toata durata taberei.Pe drumul de intoarcere duba a avut ceva probleme cu zapada dar s-a descurcat pana la urma,timp in care restul participantilor asteptau jos in șanț˛ la o bere.Dupa un drum nu foarte lung am ajuns fiecare la casele noastre de la oras dornici sa plecam din nou spre munti.

Raport de tură realizat de către Robert Rusen

Tibi

Leave your message

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.