Clubul pentru Protectia Naturii si Turism Brasov | Memorial “Alin Tava”
263
bp-legacy,post-template-default,single,single-post,postid-263,single-format-standard,admin-bar,no-customize-support,ehf-footer,ehf-template-bridge,ehf-stylesheet-bridge,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-15664,no-js

Memorial “Alin Tava”

ImageAsociatia Montan Club Delta organizeaza prima editie a concursului “Memorial Alin Tava”. Acesta se va desfasura in perioada 9-11 Martie in masivul Fagaras, zona Piscu Negru – Capra.

Concursul are ca tema tehnicile de salvare in avalansa, si a fost conceput cu scopul de a preveni astfel de accidente.

 

Regulamentul Concursului
 

Documente necesare:

  • B.I./C.I. sau pasaport
  • viza medicala cu mentiune apt pentru efort fizic;
  • asigurare sportiva facuta cu cel putin 48 de ore inainte de concurs.

Taxa de participare:

  • pe echipa – 90 lei
  • individual – 50 lei

Componenta echipei:

  • 3 coechipieri (maxim 2 membri ANSMR pe echipa)
  • obligatoriu echipa mixta

Materiale obligatorii:

 

1.      trusa medicala formata din :

  • colier cervical;

 

  • unile turistice din zona picii la pensiunile turistice din zona piscu negru sau la refugiile salvamont.garou;
  • comprese sterile;
  • fesi;
  • pansament cu rivanol;
  • leucoplast;
  • manusi chirurghicale;
  • apa oxigenata;
  • folie de supravietuire;
  • Oximed;
  • metoclopramid;
  • aspirina;
  • algocalmin
  • calciu (gluconat de calciu).

       2.   echipament:

  • coarda dinamica 60 m
  • primus;
  • ochelari protectie;
  • piolet individual;
  • coltari individual;
  • snur de avalansa sau PIEPS;
  • lopata de avalansa individuala;
  • sonda de avalansa;
  • ham de alpinism individual;
  • 15 carabiniere pe echipa;
  • lanterna individuala;
  • vesta reflectorizanta (tip auto) individuala
  • coborator individual;
  • 2 blocatoare si 2 role pe echipa
  • self individual;
  • casca individuala.

 

 

Descrierea concursului:

 

Formatia compusa din 3 coechipieri avand tot materialul obligatoriu va lua startul in functie de tragerea la sorti. Plecarea de la start se va face la un interval de 10 minute intre echipe. De la start echipa se va deplasa pe jos pana la primul post unde va avea loc proba de transport a AKJA care consta in :

  • ridicarea  targii AKJA pe o distanta 30-40 m, panta de 45 – 50 de grade.
  • deplasarea pe curba de nivel pe o distanta de 20- 30m.
  • lansarea pe distanta de 30- 40 m cu panta de 45- 50 de grade.

La terminare probei echipa se va deplasa la postul 2 unde se va  executa cautarea in avalansa cu sisteme PIEPS. Dupa terminarea probei concurentii se vor deplasa la postul 3 unde se va face identificarea a diferite obiecte cu ajutorul sondei de avalansa. In deplasarea intre posturile 2 si 3 membrii echipei se vor asigura in coarda (se vor deplasa concomitent). De la postul 3 la postul 4 se va face deplasare cu asigurare in coarda (in aceasta portiune este interzis mersul concomitent al coechipierilor) obligatoriu cu coltari. La postul  4 se va construi un adapost in zapada (pentru toata echipa) cu ajutorul lopetilor de avalansa. La terminarea probei se vor deplasa la sosire, unde va avea loc proba medicala sub forma unui examen teoretic format grila cu 50 de intrebari.

 

Punctaj

 Se vor acorda 20 de puncte pentru fiecare proba terminata fara greseli.

Fiecare intrebare de la testul grila are valoare – 2 puncte.

Cel mai bun timp se va puncta cu 500 de puncte , urmatorii timpi pierzand cate 20 de puncte in ordine descrescatoare.

Ex.I-500p; II-480; III-460; IV – 440 etc. La acestea se vor aduna punctajele de la probe, astfel punctajul maxim poate fi de 600 de puncte.

 

Cronometrarea:

Se va cronometra in continuu de la plecare la sosire. Oprirea cronometrului se va face in momentul predarii testului grila.

 

Descalificari:

-Neterminarea cursei;

-Neefectuarea a doua  probe;

-Deplasarea cu orice mijloc de transport in afara de mersul pe jos.

 

Penalizari tehnice*:

-Pierderea sau lipsa unui obiect din cele obligatorii din inventarul echipei – 5p/obiect

– Nerespectarea deplasarii intre posturi – 10p

*Penalizarile pot fi facute de catre fiecare arbitru de la fiecare proba pentru nerespectarea tehnicii de lucru.

ex.: la ridicarea AKJA, neasigurarea cu self-uri a coechipierilor;

 

PE TOATA PERIOADA CONCURSULUI ESTE OBLIGATORIE PURTAREA CASTII  DE PROTECTIE SI A VESTEI REFLECTORIZANTE , LIPSA LOR DUCAND LA DESCALIFICAREA ECHIPEI !!!

  

Proba individuala va fi identica cu cea pe echipe mai putin la postul 1 unde o sa se urce o panta asigurat in blocator, traverseu pe coarda fixa si coborare cu asigurare. In zonele unde deplasarea este obligatorie cu asigurare se vor gasi corzi fixe pentru proba individuala.

Organizatorul isi rezerva dreptul de a schimba regulamentul si traseul concursului cu conditia ca aceste schimbari sa fie comunicate cu cel putin 2 ore inainte de start.

     Transportul, cazarea si masa nu sunt asigurate de catre organizatori. Concurentii pot gasi aceste servicii la pensiunile turistice din zona Piscu Negru sau la refugiile Salvamont.


Pentru relatii suplimentare si inscriere: Relu 0745056409 si Roxana roxana_aiko@yahoo.com

No Comments

Post A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.