Ca in fiecare an, in luna Iulie, va invitam in mirifica Delta Dunarii. Anul acesta va asteptam pe malul Lacului Razim, in apropierea Complexului Castalia. Motiv de a ne bucura impreuna, de a canta impreuna si de a mai si concura…tot impreuna . 

In joc vom pune atat Trofeul Clubului Albatros cat si punctele aferente etapei a V-a din Campionatul National al Cluburilor de Turism si Ecologie 2012.

Peste toate astea cu siguranta vor domni veselia, buna dispozitie si bucuria de a fi din nou impreuna!

 

Program:

Joi – 26 Iulie

15:30 – 22.00 Primirea participantilor in zona de concurs .

22.00 – 22.30 Sedinta tehnica

23.00 – „Povesti” la foc de tabara

Vineri – 27 Iulie

09.00 – 12.00 Trofeul Albatros la Fotbal si Volei- se puncteaza in Trofeu;

15.30 –19.00 Proba surpriza- se puncteaza in Trofeu ;

19.00 – 21.00 Trofeul Albatros la Fotbal si Volei- se puncteaza in Trofeu ;

22.00- 23.00 Orientare de noapte cu surprize- se puncteaza in Trofeu ;

23.00 – Concurs muzica Folk individual*

Sambata – 28 Iulie

07.00 – 09.00 Proba de Orientare din cadrul etapei CNCTE & Trofeu

10.00 – 12.00 Proba de Alpinism practic din cadrul etapei CNCTE & Trofeu

12.00 – 13.00 Teste teoretice din cadrul etapei CNCTE & Trofeu

18.00 – 20.00 Proba de Cros din cadrul etapei CNCTE & Trofeu

22.00 – Proba culturala din cadrul etapei CNCTE & Trofeu

Duminica – 29 Iulie

08.30 – 09.00 Festivitatea de premiere a Trofeului Clubului Albatros

09.30 – 14.30 Defluirea participantilor din tabara

In zilele de vineri si sambata participantii vor putea face optional, excursii pe Lacul Razim cu oprire la Gura Portitei. Durata aproximativa va fi de trei ore, pretul de persoana fiind de 60 Ron. Excursiile vor fi facute cu ajutorul localnicilor.

Regulamentul de concurs al etapei tip Trofeu din cadrul CNCTE 2012:

Regulamentul de concurs este regulamentul Federatiei Romane de Turism si Ecologie. Concursul este deschis tuturor cluburilor si asociatiilor de turism din tara afiliate sau nu FRTE dar in clasamentul general al FRTE vor fi punctate doar cluburile afiliate. In cadrul concursului fiecare club poate intra cu maxim 2 echipaje alcatuite din 3-5 persoane. Pentru clasamentul FRTE va puncta un singur echipaj de club, dinainte stabilit. Acesta va intra primul in concurs. Participantii la orientare, teste teoretice, alpinism si cros vor face obligatoriu parte din echipa de regularitate.

Probele de concurs:

1. Proba de regularitate – Datorita specificului zonei, aceasta proba nu se va desfasura propriu-zis conform regulamentului si vor fi punctate pentru aceasta proba echipajele(3-5 membri mixt) ce vor intra in probele de teste teoretice, orientare, alpinism practic si cros.

2. Proba de orientare – Proba se va desfasura pe azimut – 25 puncte S.P.P. Proba va avea doua categorii: masculin si feminin, punctajul maxim pe fiecare categorie fiind de 12,5 puncte (jumatate din punctajul maxim posibil) pentru cel mai bun timp.

3. Proba de alpinism practic –cel mai bun punctaj cumulat va obtine 25 de puncte. Timpul maxim acordat pentru parcurgerea traseului este de 4 minute. Concurentii trebuie sa isi asigure incaltari specifice probei.

4. Teste teoretice 5 x 200=1000 de puncte S.P.S. si 25 de puncte S.P.P. pentru cel mai bun punctaj obtinut pentru toate testele insumate. Testele vor verifica cunostintele de meteo, alpinism, sanitar, zona si flora. Vor fi 10 intrebari de tip grila pentru fiecare test, fiecare cu 3 optiuni si avand unul, doua, trei sau niciun raspuns corect.

5. Proba cultural-artistica

a. Se va tine cont cu strictete de tematica: sport, turism, natura, ecologie. Format minim impus: 3 melodii (imn + 2 melodii – cel putin una dintre ele trebuie sa fie compozitie proprie), o poezie (nu va fi obligatoriu compozitie proprie, dar va fi mentionat titlul si autorul poeziei ) si o sceneta umoristica sau pantomima (nu va fi obligatoriu compozitie proprie).

b. La proba vor participa cel putin doua persoane din acelasi club. Durata:

25 minute (+2 min).

c. Fiecare sectiune (MUZICA, POEZIE, UMOR) va fi apreciata cu note de la 1 la 10. A patra nota (1 la 10) este nota generala ce cuprinde aprecierea prezentei scenice, a continuitatii momentelor componente, duratei regulamentare a programului, tematica, impresia artistica, etc. Pentru cea mai buna medie generala obtinuta la aceasta proba in urma jurizarii se vor acorda 25 puncte.

d. Ca proba speciala in cadrul probei culturale, cluburile participante vor putea interpreta o melodie, in maniera proprie, dintre compozitiile Clubului Albatros. Se accepta recitarea cu foaia in fata. Timpul necesar interpretarii acestei melodii nu va fi inclus in timpul general de concurs.

6. Teste teoretice 5 x 200=1000 de puncte S.P.S. si 25 de puncte S.P.P. pentru cel mai bun punctaj obtinut pentru toate testele insumate. Testele vor verifica cunostintele de meteo, alpinism, sanitar, zona si flora. Vor fi 10 intrebari de tip grila pentru fiecare test, fiecare cu 3 optiuni si avand unul doua, trei sau nici un raspuns corect.

7. Proba de cros – Va avea doua categorii (masculin si feminin), punctajul maxim pe fiecare categorie fiind de 12,5 puncte (jumatate din punctajul maxim posibil) pentru cel mai bun timp. In final se vor insuma punctajele pe echipe si echipa cu cel mai bun punctaj cumulat va obtine 25 de puncte. Lungimea traseului va fi de 5000 metri la categoria masculin si 3000 metri la categoria feminin.

* Concursul de folk individual. Concurentii vor interpreta 2 melodii (nu vor fi obligatoriu compozitie proprie). Se puncteaza calitatile interpretative, aprecierea publicului, precum si atmosfera creata. Premierea probei se va face imediat dupa finalizarea acesteia.

* Proba surpriza va consta in probe de coordonare si lucru in echipa. Premierea probei se va face imediat dupa finalizarea acesteia.

* Concursurile de fotbal si volei vor avea regulamentele detaliate la sedinta tehnica. Premierea probei se va face imediat dupa finalizarea acesteia.

In clasamentul Trofeului Albatros se vor cumula toate probele desfasurate pe parcursul celor 4 zile de concurs.

Bibliografie:

– www.ddbra.ro, Descrierea Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii de pe site-ul Administratiei Rezervatiei.

– Cursul SMURD

– Meteorologie aplicata – Dan Remus Mitrut, 2004

– Alpinism – Walter Kargel

– Atlasul Botanic al Romaniei – Editura Didactica si Pedagogica ed. 2007

Acces :

Tabara va fi amplasata pe malul Lacului Razim, in apropierea Complexului Castalia, in vecinitatea localitatii Colina.

Dinspre Tulcea accesul este recomandat pe ruta: Tulcea-Murghiol-Sarinasuf-Colina iar la iesirea din localitatea Colina se vor urma indicatoarele catre Complex Castalia respectiv Trofeu Albatros.

Dinspre Babadag accesul este recomandat pe ruta: Babadag-Mihail Kogalniceanu-Valea Nucarilor-Colina. La intrarea in localitatea Colina se vor urma indicatoarele catre Complex Castalia respectiv Trofeu Albatros.

Accesul in tabara se va face cu sprijinul organizatorilor in ziua de joi 26 iulie 2012 incepand cu ora 15.30.

Primirea participantilor se va face in tabara din vecinatatea pensiunii.

In apropierea taberei exista posibilitati limitate de cazare la Complexul Castalia. Pretul camerei de 2 locuri/noapte de cazare este de 140 Ron. In pret nu este inclus micul dejun dar este este inclus accesul la piscina. Pentru detalii si rezervari contactati organizatorii.

FOARTE IMPORTANT:

Pentru o buna organizare si desfasurare a activitatilor din tabara precum si conditiilor necesare desfasurarii evenimentului este absolut necesara confirmarea participarii pana in data de 20.07.2012 atat telefonic cat si prin e-mail unde se va atasa un tabel nominal cu numele si prenumele, CNP-ul fiecarui participant, persoana responsabila pentru respectivul club, asociatie sau grup. Se va mentiona si un telefon de contact precum si ora aproximativa la care se va ajunge in zona de concurs.

Taxa participare: o carte sau un caiet – ce le vom dona Scolii generale din Valea Nucarilor.

Pentru campare se va achita 10 ron/cort.

• SCALDATUL ESTE STRICT INTERZIS IN AFARA ZONELOR AMENAJATE!

• PARTICIPAREA SE FACE PE PROPRIE RASPUNDERE!

NOTE:

o In vecinatatea taberei va exista un punct de alimentatie unde se va putea servii mancare specifica zonei precum si bauturi.

o Este recomandata aducerea si folosirea umbrarelor, umbrelelor de soare precum si a altor forme de protectie solara – in zona nu prea este umbra.

o Camparea se va face sub indrumarea organizatorilor, in spatiile special amenajate.

o La sosirea in tabara, se vor completa formularele puse la dispozitie de organizatori (tabel nominal cu membrii clubului participant la etapa, lista cu echipajele care vor participa la probele de orientare, alpinism practic, surpriza si cros) si se vor preda la sedinta tehnica.

o Va exista o singura vatra de foc; este interzisa realizarea altor vetre.

o Fiecare club la sosirea in tabara va primi saci de gunoi. La plecare vor lua cu ei sacii de gunoi si ii vor livra la primul container din localitatea Tulcea.

o Responsabilului de grup ii revine obligatia de a aduce la cunostinta membrilor grupului sau regulile de prevenire a accidentelor, normele de conduita civilizata si regulamentul concursului.

o Se pot organiza plimbari si mese pescaresti in Delta Dunarii. Relatii suplimentare vor fi furnizate de organizatori.

o Organizatorii isi rezerva dreptul de a face modificari in programul probelor in functie de conditiile meteo si numarul de participanti.

CONTACT: Cristina Grecu: 0741.090.322, Rares Gafton 0747.611.865, Silviu.

e-mail: albatrosgalati@gmail.com, krisulet@yahoo.com,rares.grim@yahoo.com.

www.albatrosgalati.org