Clubul pentru Protectia Naturii si Turism Brasov | Tura in Bucegi, 2008
481
bp-legacy,post-template-default,single,single-post,postid-481,single-format-standard,admin-bar,no-customize-support,ehf-footer,ehf-template-bridge,ehf-stylesheet-bridge,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,elementor-default,elementor-kit-15664,no-js

Tura in Bucegi, 2008

Valea alba-costila-v. priponului-brana mare a costilei-v malinului-poiana costilei-busteni

Ma hotar duminica cu Timea si Daniela sa facem o tura tot in bucegi,planu era sa urcam pe v. alba sa merem la costila sa coboram pe malin.

Plecam noi din bv cu trenu de 6.40-busteni si mergem direct munticel ,drumu de valea alba poiana la verdeata,de unde incepe propriu zis traseul de valea alba.Aici am stat cam o ora am mancat am povestit am facut poze,apoi am plecat pe firul vaii in sus.

Escalada vaii a decurs fara probleme si brusc am ajuns pe platou f aproape de costila.De aici eu intentionam sa coboram direct pe vale malinului,dar la costila nu eram de nici un fel sigur care e malinul,aici urcand o multime de vai asa ca am coborat pe valea priponului pana la intersectia cu brana costilei si am urmat-o pe aceasta pana la intersectie cu valea malinului,de pe brana stiind exact care e valea.

Am traversat valea malinului si am coborat pe fetele inierbate dintre v.malinului si v.scorusilor pana la intersectia acestora.De aici am luat-o pe firul vaii,descatarand o gramada de saritori.stiam ca la un moment dat o sa fim obligati sa facem un rapel asa ca aveam o semicoarda un han si neste carabe.Imediat dupa rapel se mai coboara o saritoare ,apoi traseul uzual parasese valea malinului,urca scurt in dreapta pe o poteca evidenta printr-un horn abia schitat,se ajunge intr-o mica sa de unde se coboara foarte abrupt direct in jos prin padure pe o poteca vizibila.Poteca ne scoate in poiana costilei exact la stana din aceasta poiana.De aici pe munticel pana in busteni.

Precizare :intrarea si iesirea directa in si din v. malinului are gradul de dificultlate 3A sau 3B fata de 1B cat are traseul usual care ocoleste saritoarea de la intrare